Saluti da Venezia!

W sobotę 14 kwietnia wybraliśmy na wycieczkę do Wenecji. Podróż odbywała się pociągiem, z  przesiadką w Bolonii a podczas całej wyprawy opiekowała się nami przedstawicielka YouNet , Camilla. W Wenecji przywitało nas bezchmurne niebo i piękne słońce a po mieście oprowadzała nas przewodniczka Chiara. Ze zdumieniem usłyszeliśmy jak zwraca się do nas piękną polszczyzną, chociaż jest rodowitą Włoszką, a nasz język studiowała na uniwersytecie!

Wędrowaliśmy wąskimi uliczkami miasta – istny labirynt – widzieliśmy plac św. Marka z Bazyliką św. Marka, Most Rialto, Grande Canale ze statecznie sunącymi gondolami i szybkimi motorówkami. W pewnej chwili na sygnale przepłynęła motorówka, która okazała się ambulansem.

Oczywiście musieliśmy chociaż zerknąć na słynny Most Westchnień (Ponte dei Sospiri). Żeby dla wszystkich było jasne, wcale tu nie chodzi o westchnienia zakochanych. Most znajduje się pomiędzy Pałacem Dożów, gdzie sądzeni byli przestępcy a więzieniem a przejście przez most było ich ostatnią chwilą wolności…

Po zwiedzaniu udaliśmy się na obiad, następnie mieliśmy czas wolny, mogliśmy więc kupić sobie pamiątki, zrobić zdjęcia.

Pełni wrażeń wracaliśmy do Reggio Emilia. Wenecja, jedyne swoim rodzaju miasto położone na wyspach, miasto kanałów, zrobiła na nas niesamowite wrażenie.

Z niecierpliwością czekamy na następną wyprawę!