Wycieczka do Gdańska

W dniach 16-18 września, odbyła się wycieczka szkolna technikum klasy 2CL  i reprezentantów klasy licealnej 3Aw do Gdańska.  Pierwszy dzień rozpoczął się od zbiórki na Dworcu Głównym w Poznaniu, skąd wyruszyliśmy w drogę. Po przybyciu na miejsce i zakwaterowaniu się w schronisku młodzieżowym, wyruszyliśmy na pierwszą wycieczkę do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Gdańsku – Oliwie. Kolejny dzień przyniósł kolejne wycieczki. Tego dnia wybraliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności, które mieści się koło historycznej bramy wejściowej do stoczni  Gdańskiej.  Po kilku godzinach zwiedzania udaliśmy się do Bazyliki Mariackiej. Wspinaliśmy się 400 metrów w górę, by na szczycie wieży uraczyć się panoramą Gdańska. Będąc w Trójmieście nie można ominąć fontanny Neptuna przy Dworze Artusa, tam też się udaliśmy. Na Długim Targu mieliśmy okazję zakupić pamiątki. Po powrocie do ośrodka, zrobiliśmy ognisko, przy którym zjedliśmy pyszne kiełbasy. Następnie udaliśmy się na spoczynek, gdyż następny dzień był bardzo napięty i wymagający. O godzinie 7:10 czekało na nas śniadanie. Po śniadaniu opuściliśmy ośrodek i udaliśmy się na pociąg Kolei Miejskiej, który zawiózł nas na dworzec główny w Gdyni, gdzie oddaliśmy nasze bagaże do przechowalni i wyruszyliśmy w stronę Skweru Kościuszki, skąd statek o nazwie „Smile” przetransportował nas na Hel. Wybraliśmy się nad morze podziwiać piękno natury. Po 2 godzinach spotkaliśmy się wszyscy w umówionym miejscu i wróciliśmy do Gdyni, gdzie po odebraniu bagażu, wsiedliśmy do pociągu, który dowiózł nas do Poznania.