Działania biblioteki szkolnej na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów
Podczas wczorajszego spotkania, zainicjowanego przez doradców metodycznych bibliotek szkolnych, dzieliliśmy się doświadczeniami podejmowanymi na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. Poza biblioterapią, która jest jedną z najbardziej popularnych metod wzmacniania poczucia wartości wśród dzieci i młodzieży, ciekawą formą swoistej arteterapii jest teatr. Z pewnością nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo nasze animacyjne działania pomagają uczniom zaangażowanym na szkolnej scenie. A przecież stwarzamy możliwość wyrażania się, współpracy, odpowiedzialności, empatii, wreszcie kreacji i samodyscypliny, które służą budowaniu dzieła. Terapeutyczne „właściwości” może mieć również promowanie uczniowskich talentów, które często pozostają w ukryciu, „wydobycie ich z szuflady” nie tylko bywa aktem odwagi, ale także motorem do dalszej twórczości. Podkreśliliśmy jeszcze wagę czytania dzieciom, młodzieży, czytania wspólnego, które buduje więź, poczucie bezpieczeństwa i przyjemną atmosferę. Spotkanie uświetnił występ naszej kabaretowej trupy.